Lars Goldschmidt ny bestyrelsesformand på ZBC

• Pressemeddelelse
  • | 11-06-2020

ZBC har fået ny bestyrelse, og Lars Goldschmidt har sat sig i formandsstolen. Lars Goldschmidt har mange års erfaring fra bestyrelsesarbejde i den private sektor, på energiområdet og ikke mindst fra uddannelsesverdenen, hvor han blandt andet er formand for Danske Erhvervsskoler og -Gymnasiers Bestyrelsesforening.

- Jeg ser frem til at arbejde videre med at skabe de bedste rammer for eleverne på ZBC, så vi kan forløse deres fulde potentialer. Det er både vigtigt for den enkelte og for vores erhvervsliv. Så udover økonomien vil jeg have et stort fokus på, hvordan vi udnytter de nye teknologiske og didaktiske muligheder bedst, siger Lars Goldschmidt.

En af de første konkrete opgaver, som den ny bestyrelsesformand vil tage fat på, er at samle op på erfaringerne fra coronakrisen.

- De sidste måneder har vist os, at der er mange muligheder for at gøre tingene på en ny måde. Så det er vigtigt, at vi får set på, hvad vi skal tage med fremadrettet, siger Lars Goldschmidt.

På ZBC er direktør Michael Kaas-Andersen yderst tilfreds med valget af ny bestyrelsesformand.

- Lars er utrolig kompetent og har meget stor indsigt i de erhvervsrettede uddannelser og dansk erhvervsliv. Jeg glæder mig til at arbejde sammen med Lars om at løfte uddannelsesniveauet i regionen og sikre den nødvendige kompetente arbejdskraft på Sjælland, siger Michael Kaas-Andersen.

Lars Goldschmidt har været medlem af ZBC’s bestyrelse de sidste tre år og afløser Vagn Sanggaard Jakobsen på formandsposten.