Vinderne af Danish Retail Award 2018

I 2018 uddelte ZBC Danish Retail Award i samarbejde med Dansk Erhverv, ZBC Detailgruppen og Dansk Handelsblad

Prisoverrækkelsen fandt sted den 24. september 2018 på Børsen i forbindelse med uddelingen af Detailhandlens Fagprøvepris 2018. Vinderne får en tur til Singapore med alt betalt den 6 –12. oktober 2018 for at opleve detailhandel i verdensklasse.

Du kan læse hvorfor vinderne blandt andet var indstillet her:

Morten Nyholm, Føtex, Husum - var bl.a. indstillet på grund af Morten’s unikke måde at tænke ud ad boksen og finde nye muligheder. Han har for eksempel afholdt modeshow, masterchef, smagedage med mere.

Jesper Høj Weidick, 
Spejder Sport, Vejle - var bl.a. indstillet, fordi Jesper på kort tid har skabt gode salgsresultater og kunderelationer samtidig med, at butikken oser af stemning og atmosfære. 

Jonas Møller Christensen, Kvickly Albertslund - var bl.a. indstillet, fordi Jonas er i en klasse for sig i dansk detailhandel, der med sit lederskab og engagement omfavner sine kunder og medarbejdere på en helt unik måde.

På billedet er det fra højre: Stine Jespersen, underdirektør i Dansk Erhverv. Morten Nyholm fra Føtex, Husum. Jesper Weidrick fra Spejder Sport, Vejle. Jonas Christensen, Kvickly, Albertslund. Ilkay Yüksel, chefkonsulent i Dansk Erhverv.  

Se hele præsentationen og video med årets tre vindere nederst på denne side.

Der var rigtig mange virkelig kvalificerede blandt de indstillede, og her kan du se en præsentation af de 4 af de 7 nominerede, som desværre ikke fik prisen dette år.

 

Turen går til Singapore

Få en fornemmelse af, hvad der venter vinderne i Singapore, ved at se videoen.

I 2016 sendte ZBC 3 prisvindere til Dubai, og i 2017 fik vinderne en tur til Hong Kong – guidet af ZBC Detailgruppen.

Prisen skal skabe rum for og vise, at branchen er interessant med et utal af muligheder for at gøre karriere, og vi tror på, at prisen kan skabe synlighed om vindernes resultater og inspirere andre.

 

 

Morten Nyholm, Føtex, Husum

Komiteen har blandt andet lagt vægt på Morten’s unikke måde at tænke ud ad boksen og finde nye muligheder. Han har for eksempel afholdt modeshow, masterchef, mannequin challenge, smagedage, vinsmagninger, skopudsningsevents og meget mere for at gøre varehuset så interessant som muligt i kundernes øjne. Aktivitetsniveauet i varehuset er imponerende.

Morten arrangerede for nogle år siden fastelavn, hvor kunderne kunne slå katten af tønden. Ledere og medarbejdere var klædt ud, og Morten var, til stor morskab, selv klædt ud som en fra ”Spice Girls”, og fastelavn er nu blevet et tiltag, som alle husene har taget til sig.

Morten har også haft stor indflydelse på den måde, som føtex varehusene i dag bruger de sociale medier og har skubbet grænserne for, hvordan det giver værdi at involvere medarbejderne i sjove gimmicks, så både de og kunderne får en sjov og anderledes oplevelse.

Morten er derudover ”kædeminister” i føtex for SoMe, hvor Morten repræsenterer alle 100 varehuse i forhold til udvikling og idéer.

 

 

Jesper Høj Weidick, Spejder Sport, Vejle

Jesper har på kort tid skabt gode salgsresultater og kunderelationer samtidig med, at butikken oser af stemning og atmosfære. En atmosfære med for eksempel afrikanske masker, udstoppede dyr og andet, som Jesper og personalet har haft med hjem fra ture og oplevelser verden rundt.

Jesper har taget initiativ til ”Månedens Forening”, hvor lokale foreninger, med fokus på friluftslivet i Vejle, får mulighed for at markedsføre sig i butikken.

Jesper har i butikken arrangeret en række aktiviteter og foredrag og er initiativtager til Spejder Sports Vejles søndagsklub, der 1. søndag i måneden tilbyder gratis friluftsaktiviteter og workshops til medlemmerne. Jesper har også – som inspiration til lokale og turister - udarbejdet et kort over Vejle og omegn med vandreruter, overnatningspladser og lokale naturoplevelser.

Komiteen har derudover lagt vægt på, at Jesper har skabt gode resultater via omni-channel og aktivt udnyttet de muligheder, der er i de 1000 ekstra varenumre i Spejder Sports webshop. Det betyder, at bundlinjen er løftet markant gennem en øget omsætning og god omkostningsstyring.

Jonas Møller Christensen, Kvickly Albertslund

Jonas er i en klasse for sig i dansk detailhandel, der med sit lederskab og engagement omfavner sine kunder og medarbejdere på en helt unik måde, og han har skabt resultater ud over det sædvanlige.

”Detailhandel skal være noget andet end snak om lange åbningstider, det skal være et sted, hvor vi skal udvikle os”, siger Jonas. Og det er præcis det, han selv praktiserer.

Komiteen har blandt andet lagt vægt på følgende: Mens alle andre løb I samme retning med stadig vildere udgaver af Black Friday, løb Jonas den anden vej og introducerede Helping Friday. I stedet for at få varer uhørt billige, så giver Jonas og medarbejderne varer som julehjælp.

Butikken har 25.000 følgere på Facebook. Skabt af masser af aktivitet gennem personlige opslag, sjove videoer og tilbud, som kunderne – via kommentarer - får lov at bestemme priserne på.

Hans digitale resultater har gjort ham til digital medieansvarlig varehuschef for ca. 30 varehuse – ligesom hele Kvickly-kæden lader sig inspirere af ham i forhold til digital markedsføring.

Cookies- og privatlivspolitik - For din skyld!

På vores website bruger vi cookies til at huske dine indstillinger, trække statistik for dit besøg og for at kunne personalisere de annoncer, vi viser dig. Denne information deles ikke med tredjepart. Ved fortsat brug af websiden godkender du vores cookie- og privatlivspolitik

Læs mere om privatlivs- og cookie politik for zbc.dk